Spring til login

Digitaliser.dk

Sektioner

Aktuel side

Gruppens profilbillede

VisKort

71 medlemmer | Medlemsskab via fri tilmelding (Bliv medlem - kræver login )
Profilens billede

Community Marketing af VisKort

Niels Kjøller Hansen - 17.01.2012 modereret af Niels Kjøller Hansen (17.01.2012)

Hej VisKort-folk

Så vidt jeg har forstået, så er visionen for VisKort bl.a. at tiltrække en række bidragsydere. Med dette formål er det sandsynligvis en fordel at vise projektet frem for potentielle deltagere, og her tænkte jeg om OpenSourceDays-konferencen kunne være et muligt mål.

Der er pt. et second call for speakers ude, og jeg kunne personligt godt tænke mig at se VisKort-fanen vejre. Jeg har selv kun arbejdet med VisKort i et par måneder (og ikke specielt intensivt), så jeg kan ikke nødvendigvis levere et stort indlæg.

Jeg har kort overvejet at lave en 15 minutters lightning talk om "VisKort - en Linuxnørds møde med den anden side af Open Source", men jeg tror nu at en 45 minutters normal talk med nogen der rent faktisk ved hvad de snakker om kunne være bedre reklame.

Ansøgningsfristen er d. 27. januar, og konferencen sker d. 10. og 11. marts. Jeg står derudover gerne til rådighed til "målgruppe-analyse" og anden form for sparring.

Sæt/fjern bogmærke
+2

Kommentarer (8)

Profilens billede 1
Morten Kristoffer Hansen - 17.01.2012

Hej Niels

Fed ide!

Jeg tænker umiddelbart på to forskellige tilgange, som muligvis kunne kombineres:

1. Den tekniske baggrund for VisKort, hvilke open source dimser bygger vi videre på, hvad er VisKort egentlig for en størrelse osv.
  2. Hvad kan man med VisKort. Vi har i forskellige sammenhænge set nogle implementeringer af VisKort, jeg tænker umiddelbart på noget byggesag/planvisning i Hørsholm Kommune, men der er måske andre bud.

Hvad siger folk, er det ikke værd at forfølge Niels' ide? Hvis man gik i retning af 1. kunne det være udviklere der præsenterede, hvis det (også) var 2. burde det være GIS-personer, med erfaring i VisKort.

Profilens billede 3
Josef Assad - 17.01.2012

Er det ikke mere et spørgsmål om hvem stiller op? Det er rimelig klart at det er en god ide, og vi ved jo at der er en god historie og case at fortælle om her.

Profilens billede 4
Morten Kristoffer Hansen - 23.01.2012

Hvis ikke andre melder sig, eller brokker sig nu, så stiller jeg op.

Det bliver et parløb med Rasmus, hjernen bag VisKort. Vi har ikke lagt os helt fast på en agenda endnu, så forslag modtages gerne.

Umiddelbart tænker jeg noget om dimsen og vores community og frivilliges muligheder i dette?

Profilens billede 5
Morten Kristoffer Hansen - 23.01.2012

Niels, jeg synes du stadig skal overveje din egen Lightning tale. Jeg synes der er en spændende historie i

"Ubuntu-manden der bliver ansat i en kommune og der bliver sat til at arbejde i noget open source staten har udviklet"

Titlen skal nok forkortes, men You get the idea ;-)

Profilens billede 6
Henrik Kaltoft - 27.01.2012

Jeg melder mig også gerne under fanen...

Profilens billede 7
Niels Kjøller Hansen - 12.03.2012

Til jer der ikke var på OSD, så kan jeg fortælle at det gik ganske udemærket. Der var én, der brugte ordet "deprimerende", men ellers var salen så vidt jeg lurede åbne og interesserede.

Der var en smule forvirring mellem hvad der var "Open Source kortvisningskomponent" og hvad der var "Åbne kortdata", men det er vel som man må forvente. På den anden side var der også en del der rækte hånden op, da Rasmus (eller var det Morten?) spurgte om der var folk med GIS-interesse til stede.

Profilens billede 8
Morten Kristoffer Hansen - 16.03.2012 modereret af Morten Kristoffer Hansen (16.03.2012)

Jeg har smidt en ressource med præsentationen op: http://digitaliser.dk/resource/2287848

Tilføj fil(er)

En ny fil vil overskrive en eksisterende fil, hvis begge filer har samme navn og samme ekstension.

Luk

Fjern fremhævning

Digitaliseringsstyrelsen