Spring til login

Digitaliser.dk

Sektioner

Aktuel side

Gruppens profilbillede

Kod i ferien

100 medlemmer | Medlemsskab via fri tilmelding (Bliv medlem - kræver login )
Profilens billede

Kod i ferien 2012?

Kræn Hansen - 18.04.2012

Hej til jer allesammen!

Først og fremmest - tak for sidst, til alle der deltog (eller gjorde KIF muligt) sidste år. Der skal ikke hærske tvivl om at jeg synes det var det fedeste initiativ jeg nogensinde har set fra den nu omstrukturerede IT og tele-styrrelsen.
Jeg nød virkelig at få et kig indenfor på jeres kontore og uden KIF havde jeg aldrig

• opdaget digitalisér.dk,
  • fået en fod indenfor i det danske open source community (hvilke har gjort at jeg nu hjælper med at skabe nyt indhold på opensource.dk),
  • deltaget i open source days 2012,
  • fået mod på at deltage i et 2 ugers europærisk projekt i østrig - hvor vi udviklede, nårh ja - open source software,
  • eller fået mod på at starte mit nye startup, Open Source Students - hvorfra jeg sammen med ligesindede IT-studerende (måske også nogle fra KIF'11? - skriv til mig ;]) vil hjælpe fællesfinansierede organisationer (som museer, biblioteker, skoler, kommuner osv.) med at erhverve, opsætte, udvikle og offentliggøre deres open source software.

Kort sagt: Kod i ferien 2011 var et kæmpe spark i r*ven for en studerende på DTU.

Mit spørgsmål er nu: Gentager digitaliseringsstyrrelsen succesen - får vi et Kod i ferien 2012?
Inden I svarer synes jeg at I skal overveje at I ikke blot får udviklet super open source software for de statslige organisationer, men at I også kunne komme til at motivere de studerende til at prøve endnu mere ...

Kommentarer (1)

Profilens billede 1
Morten Kristoffer Hansen - 22.05.2012

Hej Kræn

Undskyld den lange svartid, jeg ville vente med at svare, til jeg kendte svaret og det gør jeg nu:

Vi gennemfører Kod i ferien igen i år. Der kommer nogle ændringer, forhåbentlig kun til det bedre :-)

Der kommer en mere officiel udmelding senere, men gennemfører det gør vi.

/m

Sæt/fjern bogmærke
+1

Tilføj fil(er)

En ny fil vil overskrive en eksisterende fil, hvis begge filer har samme navn og samme ekstension.

Luk

Fjern fremhævning

Digitaliseringsstyrelsen