Spring til login

Digitaliser.dk

Sektioner

Aktuel side

Gruppens profilbillede

Digitalisér.dk

7 medlemmer | Medlemskab kræver invitation ( kræver login )
Profilens billede

Fjern navn fra oneline søgesystermer

Stephan Engberg - 18.04.2009

I bedes venligst hurtigst fjerne navn så debat ikke er kobles tilgængeligt for online søgesystemer såsom Google. Det er IKKE nok at gøre det policy-styret.

Kommentarer (3)

Profilens billede 1
Heinrich Clausen - 22.04.2009 modereret af Heinrich Clausen (22.04.2009)

Det har været med i vores overvejelser, om man skulle kunne debattere anonymt. Jeg kan godt følge din argumentation,  som jeg kan se læse i andre indlæg på digitaliser.dk, men som med alt andet er der argumenter for og imod.

Vores vurdering har været, at det vil forringe værdien af debatterne, hvis det ikke fremgik, hvem man debatterede med.

Profilens billede 2
Stephan Engberg - 22.04.2009

At gøre det til en simpelt sort/hvidt valg er den typiske fejl.

Der er i virkeligheden 3 niveauer i det spørgsmål

1) Gøre det usynligt for Goggle

F.eks. gøre navnet klikbart så kun dem som faktisk har adgang kan se det.

2) Sikre databasen

F.eks. pseudonymiere UDENFOR systemet

3) Sikre ytringsfriheden med respekt for ansvarlighedne

F.eks. skabe betinget ansvarlighed, så den offentligt ansattes ytringsfrihed kan sikres.

Dette site opfylder ikke engang niveau 1.

Profilens billede 3
Stephan Engberg - 04.10.2009

Jeg kan se at man har forsøgt at bruge NemLogin/NemId til at gøre overfladen pseudonym.

Isoleret ok.

Men eftersom det bygger på at man indrullerer hos nogen som ulovligt tiltager sig magt til at signere på ens vegne, er det ikke noget som nogen bør anbefales eller kan accepteres på en offentlig service.

I praksis sættes det op, så man kun kan løse det lille problem ved at skabe større problemer.

I kunne løse det lille problem ved blot at holde identificerende information isoleret fra overfladen og kun tilgængeligt for personer der kommer igennem adgangskontrolle.

Det store problem kræver genopretning af retstilstanden på sikkerhedsområdet.

Tilføj fil(er)

En ny fil vil overskrive en eksisterende fil, hvis begge filer har samme navn og samme ekstension.

Luk

Fjern fremhævning

Digitaliseringsstyrelsen