Spring til login

RSS-feeds

Søgning

Gruppens profilbillede

AWS

Profilens billede

Svartider

Christian Kirring - 10.09.2009

Hvordan er den gennerelle opfattelse af AWSens ydelse?

Jeg har primært brugt ParseFullAdressTextLine, under ParseAddressService, og jeg må sige at jeg er forholdsvis overrasket over hvor lang responcetiden er.

Det er ikke ualmindeligt at det tager 30 sekunder at få et resultat, og jeg oplevet jævnligt tider over 50 sekunder.

Jeg har også testet gennem TestSuiten, og får samme svartider.

Hvordan opfatter I andre ydelsen i systemet? 

Mvh. Christian  

Kommentarer (5)

Profilens billede 1
Jesper Kamstrup Linnet
10.09.2009

Jeg har også prøvet lidt via TestSuiten, og har observeret meget varierende svartider. På den service, du nævner, har jeg generelt også fået ret høje (grænsende til ubrugelige) svartider.

På andre services (f.eks. FindAdderssAccess under FindAddressService) ligger svartiden typisk under eller omkring 2 sekunder.

/Jesper

Profilens billede 2
Kristian K. Hansen
10.09.2009

Det er åbenbart PFATL (Service 4.3.1) der er smertensbarnet - jeg har aldrig selv fået svartid over 10 sekunder, men jeg tror selvfølgelig på jer og vil tage det op med leverandøren på et møde om videreudvikling i uge 41. Målet er at alle simple services skal svare under 400 ms og de komplekse under 800.

VH

Kristian

Profilens billede 3
Christian Kirring
12.10.2009

Hej Kristian

Håber I havde et godt møde.

Kom I frem til et tidshorisont for hvornår svartiderne for ParseFullAdressTextLine kommer under 0,8 sek. ?

Med venlig hilsen

Christian Kirring

Profilens billede 4
Kristian K. Hansen
23.10.2009

Hej Christian

Det er meget et langsigtsmål - når jeg får flyttet til større hardware etc.

Men jeg havde et godt møde med min leverandør og de vil gå hjem at se på om koden kan optimeres yderligere.

VH

Kristian

Profilens billede 5
Nezar Nielsen
27.01.2010

Er det en forretningshemmelighed hvilken software/hardware det her kører på?

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt dette er en offentlig tjeneste, eller om det er et firma, der udbyder det - men jeg er meget interesseret - evt. også i at se kildekode til servicen, hvis det er tilgængeligt?

Under alle omstændigheder, det er lige før jeg mistænker parsefulladdresstextline for at cache alle adresser, i stedet for at bare slå op i en database - hvilket ku' tyde på helt skør arkitektur, eftersom cachen tilsyneladende bliver ryddet efter hver disconnect fra servicen.

For at forklare, jeg har testet lidt afstandsberegning mellem forskellige adresser, og dette er de svartider jeg får:

soapclient setup - 0.195896864 sek.

første adresse  - 26.530663967 sek.

anden adresse  - 2.134075880 sek.

tredje adresse  - 1.434147120 sek.

fjerde adresse  - 1.615051031 sek.

...det kunne jo godt tyde på at der sker en HEL DEL mere i første forespørgsel end der gør i de efterfølgende.

Tilføj fil(er)

En ny fil vil overskrive en eksisterende fil, hvis begge filer har samme navn og samme ekstension.

Profil - Log ind

Minimér boks

Medlemskab

Medlemspolitik: Medlemskab via fri tilmelding
(Alle kan tilmelde sig gruppen)
Luk

Bekræft ansøgning

Du skal bekræfte din ansøgning om medlemskab inden den sendes videre til gruppen.

Tilmeldte netværk
Profilbillede Information
Netværkets billede

ODIS - Offentlige Data i Spil

Vis netværk
Netværkets billede

Softwarebørsen

Vis netværk
Luk

Fjern gruppe fra netværk