Spring til login

RSS-feeds

Søgning

Gruppens profilbillede

AWS

Profilens billede

Object reference not set to an instance of an object.

Jonas Alexander Larsen - 10.01.2010

Jeg får konstant fejlmeddelsen "Server was unable to process request. ---> Object reference not set to an instance of an object." hver gang jeg kører et SOAP request med input. Kører jeg det uden input, f.eks. henter en liste over postnumre, virker det hele upåklageligt.

Det er ligemeget om jeg bruger SOAP Client eller soapUI - jeg kan ikke få det til at virke :(

Kommentarer (9)

Profilens billede 1
Niels Kjøller Hansen
14.01.2010

Hej Jonas

Du må meget gerne vedhæfte et eksempel på den xml du sender der giver ovenstående fejl.

Jeg er selv løbet ind i fejlmeldingen, men min erfaring er at det er en meget generisk fejl, der kan hænge sammen med alt fra manglende request-options til forkerte namespaces.

mvh
Niels

Profilens billede 2
Jonathan Stein
20.01.2010

Jeg får samme fejlmelding, når jeg forsøger at bruge "ParseFullAddressTextLine" fra en PHP-klient.

Jeg vedhæfter en fil med det komplette request og response.

M.v.h.

Jonathan

Vedhæftede filer
Profilens billede 3
Niels Kjøller Hansen
21.01.2010

@Jonathan

Hvis du indsætter følgende request-option i din kode. så kommer der et fornuftigt output:

true

Det er påkrævet at minimum én af disse request-options er slået til. Man kan vælge mellem

• includeAddressAccess
  • includeAddressPostal
  • includeAddressPoint

Vi er enige i at fejlmeddelelsen ikke er brugbar, og som en yderligere bemærkning er manglende requestoptions kun problematisk såfremt den indtastede adresse er valid. Hvis man f.eks. skriver "Holsteinsgade 63, 2300 København Ø", så bliver den fint parset, men med en isValid værdi på 0.

Profilens billede 4
Jonathan Stein
22.01.2010

Ud fra WSDL'en og http://aws.hvm.dk/ParseAddressService/ParseAddressService.asmx?op=ParseFullAddressTextLine ser det ud som om request options skal indsættes som

- men så får jeg fejlmeldingen:
Conversion from string "" to type 'Boolean' is not valid.

Prøver jeg derimod:

true

- kommer jeg tilbage til den gammelkendte:
Object reference not set to an instance of an object.

Jeg vedhæfter en fil med kaldene. Er der evt. nogen, der kan poste et komplet kald, som ikke fejler?

M.v.h.

Jonathan

Vedhæftede filer
Profilens billede 5
Kristian K. Hansen
26.01.2010 modereret af Kristian K. Hansen (26.01.2010)

Denne her virker vist

VH

Kristian

Profilens billede 6
Kristian K. Hansen
26.01.2010

Nu med fil

Vedhæftede filer
Profilens billede 7
Jonathan Stein
29.01.2010

Jeg prøvede at sætte alle requestoptions til true (både "includeAddressAccess", "includeAddressPostal" og "includeAddressPoint"). Så virkede det!

Tak for hjælpen til Niels og Kristian.

M.v.h.

Jonathan

Profilens billede 8
Sune Edmund Pedersen
01.02.2010

Jeg vil give mit besyv med, og sige at dette burde dokumenteres bedre. I testklienten fremgår det vist heller ikke at det er det, der sker.

Hvis ikke denne tråd havde været her, havde min udvikler haft lidt svært ved at se det.

Profilens billede 9
Ulrik Rasmussen
12.03.2010

Vi har også været ganske forvirrede over dette. Tilsyneladende er det kun parametren "includeAddressPostal" der skal være sat (og vel at mærke til en streng der på køretid konverteres til en værdi af typen boolean).

Jeg kan slet ikke forstå at man skal give nogle søgeparametre som tekststrenge, endda når de også er obligatoriske. En langt bedre (og oplagt) løsning ville være at inkludere dem som rigtige felter i forespørgslen, sådan at det fremgik af WSDL'en. På den måde kan man også give dem nogle ordentlige typer, så man ikke skal sende en "true"-streng, men en rigtig boolsk værdi.

Det virker ret ugennemtænkt, og jeg håber at det bliver rettet i nyere version af AWS. Vi har tænkt os at benytte denne web service i en sammenhæng hvor brugerne dynamisk skal kunne specificere hvordan webtjenesten skal kaldes. Hvis ikke obligatoriske parametre som disse kan ses i API'en, så er brugeren på bar bund.

Tilføj fil(er)

En ny fil vil overskrive en eksisterende fil, hvis begge filer har samme navn og samme ekstension.

Profil - Log ind

Minimér boks

Medlemskab

Medlemspolitik: Medlemskab via fri tilmelding
(Alle kan tilmelde sig gruppen)
Luk

Bekræft ansøgning

Du skal bekræfte din ansøgning om medlemskab inden den sendes videre til gruppen.

Tilmeldte netværk
Profilbillede Information
Netværkets billede

ODIS - Offentlige Data i Spil

Vis netværk
Netværkets billede

Softwarebørsen

Vis netværk
Luk

Fjern gruppe fra netværk