Spring til login

Digitaliser.dk

Sektioner

Aktuel side

Gruppens profilbillede

OIOSAML

289 medlemmer | Medlemsskab via fri tilmelding (Bliv medlem - kræver login )
Profilens billede

Problem med at aktivere logging i OIOSAML.Net

Jakob Krarup - 01.02.2010

Med henblik på at få aktiveret logging af OIOSAML.Net har jeg fulgt Virk's vejledning og tilføjet følgende XML i web.config.

<system.diagnostics>
 <trace autoflush="true"></trace>
 <sources>
  <source name="dk.nita.saml20" switchValue="Information">
   <listeners>
    <add name="trace" />
   </listeners>
  </source>
 </sources>
 <sharedListeners>
  <add name="trace" type="System.Diagnostics.XmlWriterTraceListener" initializeData="C:\logs\saml2.tracelog"/>
 </sharedListeners>
</system.diagnostics>

Jeg har også sørget for at rettighederne på mappen C:\logs er sat til "Full" for "Everyone", efter at der stadig ikke var nogen logfil efter at have givet rettigheder til AppPool kontoen.

Men logfilen bliver ikke oprettet.

Jeg har endda prøvet at sætte "Trace.WriteLine()" kode ind i SAML koden, rekompilere og GAC'e for så at fange debuginformation med Sysinternal's DebugView - men det var der heller ingen resultater af :(

Nogen bud på hvad man med fordel kan prøve?

Venlig hilsen - Jakob

Kommentarer (3)

Profilens billede 1
Søren Peter Nielsen - 02.02.2010

Hej Jakob,

Vi er på vej med OIOSAML.NET 1.5, som har mere kode til logning - den kommer på softwarebørsen så snart de sidste verificeringer er i orden - Jeg har sendt den til dig direkte i mellemtiden

/Søren P

Profilens billede 2
Jakob Krarup - 02.02.2010

Mange tak Søren - nu får jeg i alle fald noget i loggen, så må jeg se om jeg kan greje fejlen :)

Venlig hilsen - Jakob

Profilens billede 3
Henrik Bach - 05.07.2010

Hej

Nu har jeg forgæves forsøgt at få logning til at virke som beskrevet i .NET SAML2 Service Provider Framework-v1-6b.pdf:

Jeg har givet gruppen Everyone ’Full control’ til C:\TEMP, som også er slået igennem på CareWebBorger.saml.log.

Har I kendskab til, hvad mere der skal til for at få logning (log4net) til at virke på .Net platformen?

Tilføj fil(er)

En ny fil vil overskrive en eksisterende fil, hvis begge filer har samme navn og samme ekstension.

Latest version of the OIOSAML specification.

View resource

The latest release of OIOSAML.JAVA

Se ressourcen

The latest release of OIOSAML.NET

Se ressourcen

Validér dine OIOSAML Metadata Validator inden du sender dem til Nem Log-In.  

Anvendere af twitter kan nu følge med i hvad der sker i Brugerstyringsnetværket - herunder OIOSAML-gruppen - ved at følge brugeren @digiiam på twitter.
Der kommer tweets om oprettelse af nyheder, ressourcer, debat, nye medlemmer i de grupper, som er med i netværket.

/Søren P

Se nyheden Følg OIOSAML på twitter
Luk

Fjern fremhævning

Digitaliseringsstyrelsen