Selvbetjening er en digital tjeneste, hvor borgeren via nettet kan løse en opgave selv i stedet for at ringe til eller møde personligt op hos en myndighed.
Det gælder fx:
Blanketter, som borgeren kan hente på nettet og udfylde hjemme betragtes som en selvbetjening. Det gælder anset, om borgeren udfylder blanketten, underskriver med MitID og fremsender den digitalt og krypteret, eller om borgeren udskriver den udfyldte blanket på papir og sender den til myndigheden med posten.
Med Det Fælles Designsystem kan du lave simple og effektive selvbetjeninger til borger.dk.
Når du skal have en selvbetjening på borger.dk, skal du følge portalens krav til integration og overholde portalens designsystem og integrationsproces.
Det Fælles Designsystem
Tilmeld dig til nyhedsmails fra borger.dk og andre it-løsninger
Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside om MitID
Digitaliseringsstyrelsen om NemLog-in
Handlingssiden er den side på borger.dk, hvorfra borgeren klikker sig ind i selvbetjeningen. Myndighederne skal med deres viden om deres selvbetjening, deres brugere og de oftest stillede spørgsmål, sørge for, at der er udarbejdet en god tekst til handlingssiden, som forbereder borgeren til at anvende selvbetjeningen.
Har du selvbetjeninger, der skal linkes til via borger.dk, eller har du ændringer til en eksisterende handlingsside, skal du sende os en mail.
Skriv til:admin@borger.dk
En guide til den gode handlingsside vs1 - 2015 (pdf)
Skabelon for handlingsside til borger.dk vs 2 - marts 23 (Word)
Denne hjemmeside benytter cookies fra tredjepart til besøgsstatistik. Vælger du ''Accepter alle'', giver du samtykke til at tredjepartsservices må gemme oplysninger om dit besøg. Læs mere om cookies