Nye muligheder for hjælp til administration af Digital Post i Rettighedsportalen

Publiceret 06-02-2025

Fra den 6. februar 2025 udvides antallet af rettigheder i Rettighedsportalen, der kan tildeles eksternt til samarbejdspartnere.

Det betyder, at virksomheder og myndigheder nu kan få hjælp fra eksterne samarbejdspartnere til at læse, skrive og administrere post og rettigheder i Digital Post.

Tidligere kunne virksomheder og myndigheder kun få hjælp til at læse Digital Post. De skulle selv stå for at besvare post og administrere rettigheder og adgange. De nye rettigheder og adgange kan tildeles fra i dag af via Rettighedsportalen. 

 Den samlede liste over rettigheder, som nu kan gives eksternt er følgende:

Rettighedsportalen
-
Rettighedsadministrator (ny)

Digital Post:
- Basisadgang (ny)
- Læseadgang
- Avanceret adgang (ny)
- Digital Post-modtager

Administrativ Adgang

- Log for meddelelser (ny)
- Statistikadministrator (ny)
- Systemadministrator
- Kontaktstrukturadministrator

 

Læs også pressemeddelelse på digmin.dk