Loading…
Tilbage

Profilbillede

Nemid prompter for nyt password ved import af certifikat .NET løsning

Jeppe Svendsen

Jeg må indrømme jeg ved ikke om det her er forummet for at lede efter hjælp men nu prøver jeg. Stack overflow er ikke ligefrem rig på NemId issues og Nets tager betaling for supprten.

Jeg har et .NET program (C#) som jeg kalder tinglysning med men hver gang min kode når her til

X509Certificate2 cert = new X509Certificate2("C:\\keys\\dml.pfx","*****")

Så popper der et nemID interface op og ber mig om at skrive en ny adgangskode og bekræfte den. Når jeg så senere udfører denne

WebResponse wr = request.GetResponse();

Så for jeg lov til indtaste den nye kode jeg har lavet og det virker. Men det sjove er at når jeg trykker cancel til den første prompt så virker det også. Men det er jo ikke særlig smart aat skulle have en bruger til at sidde og klikke her så det vil jeg gerne undgå.

Jeg mistænker nemId CSP softwaren som er indstalleret for at forårsagde denne prompten. Hvordan kan jeg slippe af med den?

Jeg kan ikke finde noget om certifkater i tinglysning dokumentationen.

Er der nogen der har erfaring med lignende eller kender til noget dokumentation ?

I NemID TU pakken er der et tool til at fjerne DanID CSP. Det hedder noget ala "pfxcspfixer".

http://www.nets.eu/dk-da/Service/kundeservice/nemid-tu/NemID-tjenesteudbyderpakken-okt-2014/Pages/default.aspx#tab3

Hej

Tak for linket. Jeg har hentet pakken go kørt den på min pfx fil. Den samme nemID popper op igen når filen åbnes men jeg trykker cancel og den forsætter. Når csp fixer forsøger at tilgå PrivateKey får jeg er en fejl "Invalid Service Provider".

Er det mit certifkat den er helt gal med?

ændret af Jeppe Svendsen (22.09.2015)

Hej Jeppe.

Jeg faldt lige over dit problem her. Vi oplevede samme symptomer, men problemet er at dit MOCES (Medarbejdercertifikat) altid vil prompte dig for kodeord. Du skal benytte et VOCES eller FOCES certifikat for at undgå popuppen, da det er dem der er beregnet til System-til-system-kommunikation.

Håber det hjælper :)

ændret af Emil Bech Madsen (07.12.2015)

Vil lige følge op på denne.

Det var med hjælp fra pfxcspfixer jeg fik det løst. Men dette skulle ekskveres på min udviklings maskine( havde først  brugt en server da dennes IP skulle godkendes ) men så snart jeg fik kørt på min lokale maskine så lykkedes det at fixe CSPen som var ugyldig.

Hvorfor NETS sender mig et ceritifikat det først skal fixes ved jeg ikke. Måske er fordi det skal bruges .NET ?

@Emil, tak for forslaget. Jeg tror nok det certifikat var et moces og det endte så også med at virke.