Loading…
Tilbage

Profilbillede

Hvem roder i min eBoks-opsætning

Pia Pehrsson

Nu hvor jeg sidder og klikker mig gennem alle materialer i eBoks og fjerner flueben for den røde svarknap, kommer jeg forbi nye materialer som er oprettet af leverandører og som jeg ikke tidligere har set.

I den forbindelse bliver jeg voldsomt irriteret over at se, at der fx er oprettet svarmulighed til postkasser som aldrig har eksisteret i Favrskov Kommune. Mit gæt er, at det var sådan svarpostkassen hed i den første kommune, som leverandøren i sin tid lavede tilsvarende opsætning til og nu laves en kopi til efterfølgende kunder.

Jeg har tidligere bedt om en log fra eBoks over, hvem der helt konkret havde været inde og rode med opsætningen af materialer i vores eBoks, men det var ikke muligt.

Jeg har også forespurgt, om jeg kan få et advis, hver gang der er fremmede der har rørt ved vores opsætning. Det kan heller ikke lade sig gøre.

Digital post er en vital og skrøbelig kommunikationsform, hvor der er rigtig mange led i kæden mellem it-system og borgeren. Jeg synes ikke det kan være rigtigt, at vi i kommunerne sidder med ansvaret for at kommunikationen fungerer, men vi har ikke mulighed for at få en form for overvågning eller kontrol af om det fungerer.

Jeg forsøger nogen gange om året at lave en total gennemgang af opsætningen for hvert eneste system og materiale, men det bliver mere og mere uoverskueligt. Vi kan fx ikke selv rydde op i materialerne. Hos mig er der 3-4 materialer som er oprettet med mangler eller fejl, så de helt tydeligt ikke fungere. Men jeg kan ikke selv slette dem.

Hvordan holder I andre styr på, hvad der sker i eBoks?

Jeg vil anbefale jer der har KMD ejendom at tjekke om I har fået et materiale der hedder "vurderingsmeddelelsen" og se, hvordan svarmulighed og svarpostkasse er sat op. Hos os er den i alt fald grebet ud af den blå luft.

Hilsen Pia P, Favrskov