Loading…

SIV - Servicestyrelsens Indberetnings Værktøj

Servicestyrelsen har udviklet et generisk indberetningssystem, som er baseret på én metadata fil, der specificerer de data, der skal indberettes med tilhørende valideringsregler, strukturelle regler samt hvilke data, som vises i respons på indberetningen. Det er tænkt som et enkelt og standardiseret værktøj,
når der skal etableres en ny indberetningsløsning med tilhørende database.

Informationerne i metadatafilen er afgørende for, hvilke data der vises, hvordan de vises, rækkefølgen hvori de vises samt eventuelle ændrede indberetningsflow udløst af tidligere valg.

Værktøjet fungerer som en motor, der kan administrere indhold og input/output fra den tilknyttede database, der er snitflader til websider og webservices og det håndterer indberetning, procesflow, roller og rettigheder. Det er således muligt at:

  • Opbygge et procesflow, hvor en rolletype kan godkende/afvise indberetninger en anden rolle har foretaget.
  • Indbygge et godkendelsesforløb, hvor flere brugere indgår i godkendelsesprocessen.
  • Tilpasse den skematiske visning til valg foretaget tidligere i indberetningsprocessen.
  • Avanceret brugerstyring, hvor topbrugeren oprettes som administrator hvorefter vedkommende opretter og tildeler rettigheder til de øvrige brugere.
  • Administratoren kan orienteres omkring alle organisationens ændringer ift. godkendelsesprocessen.

En mere udførlig beskrivelse af løsningen kan findes i systembeskrivelsen. I tvivlstilfælde kan Henrik Lund Nielsen fra Servicestyrelsen kontaktes på hni (snabel-a) servicestyrelsen.dk

Vis mere
Gruppens profilbillede

1 medlem

Vis liste

Fri tilmeldingiAlle kan melde sig ind.

Tilmeld

Favorit iKun medlemmer kan markere grupper som favorit.

BidragiLog ind for at bidrage.

Seneste aktivitet i SIV - Servicestyrelsens Indberetnings Værktøj

Gruppen har ingen aktivitet endnu.