Loading…

God service via god brugeroplevelse

Man har i mange år talt om, at brugerinddragelse er nødvendigt for at udvikle brugervenlige applikationer eller netsteder.

Metoderne til at opnå dette mål har primært været foranalyser med tykke og dyre dokumenter med brugeranalyser og lange beskrivelser af, usecases. Problemet med denne tilgang er at indholdet af disse rapporter sjældent bliver medtaget i de følgende design-og udviklingsfaser, tit fordi det er én leverandøre der laver foranalysen en anden der designer og igen en tredje der er teknisk leverandør. Der er med a andre ord et stort videnstab, dels fordi viden ikke bliver videregivet men også fordi foranalysen sjældent er skrevet til designere eller udviklere. Det ideelle scenarie vil derfor kræve at brugerne bliver inddraget i selve designet og udviklingsarbejdet således at viden bliver overdraget til dem der skal lave applikationen eller netstedet.

Metoden til dette er ”prototyping”, en metode der før har været både dyr og tidskrævende, fordi det krævede både design og programmering. Inden for de sidste år er der imidlertid kommet stærke prototypeværktøjer som kan simulere færdige klikbare netsteder. Fordelen ved disse værktøjer er at de sættes direkte op af en designer, dvs. at der ikke er behov for programmering, hvilket betyder at det både er hurtigt og billigt at lave selv komplicerede prototyper, der sikre at man i en prototypefase kan inddrage brugerne direkte i designfasen, samt får et produkt der på bedste vis dokumenterer både design og funktion over for designere og tekniske udviklere.

Vis mere
Gruppens profilbillede

66 medlemmer

Vis liste

Fri tilmeldingiAlle kan melde sig ind.

Tilmeld

Favorit iKun medlemmer kan markere grupper som favorit.

BidragiLog ind for at bidrage.

Seneste aktivitet i God service via god brugeroplevelse

Gruppens profilbillede

19.02.2016 Nyhed - God service via god brugeroplevelse

Anja Byriel Kronborg oprettede nyheden Nyt Demomiljø til NemID og Digital Post …

Gruppens profilbillede

22.02.2012 Nyhed - God service via god brugeroplevelse

Mikkel Noe Westh oprettede nyheden Hvor meget bruger borgerne selvbetjenin…

Gruppens profilbillede

05.04.2011 Debat - God service via god brugeroplevelse

Kresten Bjerg skrev indlægget En helt ny indfaldsvinkel: Den gratis Bo…

Gruppens profilbillede

16.03.2011 Nyhed - God service via god brugeroplevelse

Mikkel Noe Westh oprettede nyheden Skal vi lytte til brugerne?

Gruppens profilbillede

31.01.2011 Ressource - God service via god brugeroplevelse

Mikkel Noe Westh oprettede ressourcen Mobil service?

Gruppens profilbillede

31.01.2011 Ressource - God service via god brugeroplevelse

Mikkel Noe Westh oprettede ressourcen Artikel om digitalisering og Web 2.0

Gruppens profilbillede

27.04.2009 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Stephan Engberg skrev en kommentar til indlægget Reel brugerinddragelse

Gruppens profilbillede

27.04.2009 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Mikkel Noe Westh skrev en kommentar til indlægget Reel brugerinddragelse

Gruppens profilbillede

27.04.2009 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Stephan Engberg skrev en kommentar til indlægget Reel brugerinddragelse

Gruppens profilbillede

27.04.2009 Ressource - God service via god brugeroplevelse

Mikkel Noe Westh oprettede ressourcen Links til erfaringer med prototypeværktø…