Nemhandelsregistret indeholder information om den registreredes Modtagernummer (CVR-nummer, GLN-/EAN-nummer eller anden type), nogle sikkerhedsindstillinger samt information om, hvilke Nemhandel-profiler virksomheden/myndigheden understøtter.
Når en virksomhed eller en offentlig myndighed skal oprettes i Nemhandelsregistret, sker det via følgende proces:
I den første del af denne guide beskrives de trin, du skal igennem for at oprette en modtager i Nemhandelsregistret. I den anden del af denne guide beskrives en række valgfrie handlinger, som der kan være fordele ved at gennemføre i forhold til eksisterende data.
BEMÆRK:
Første gang du anvender registreringssiden, bliver du bedt om, at acceptere betingelserne for brug af Nemhandel. Du skal acceptere betingelserne, før du kan foretage registreringer i Nemhandelsregistret.
I de følgende kapitler er hvert enkelt trin i processen beskrevet detaljeret. Procesgennemgangen giver også en beskrivelse af, hvordan du administrerer og redigerer allerede oprettede elementer.